Online markedsføring og analyse

En teknisk god e-handelsløsning er ikke vellykket hvis den ikke konverterer kunder. Derfor er online markedsføring og webanalyse en del av Verticas ytelsespalett og hensyntas i alle faser av samarbeidet med kundene våre. Dette gjelder både i foranalyser av brukeratferd og frem til et utviklingsprosjekt eller ved drift og optimalisering av eksisterende løsninger.


Online optimalisering – velg riktige optimaliseringstiltak

En god brukeropplevelse skaper ofte større trafikk – men kundenes atferd i løsningen avhenger gjerne av mange faktorer. Vi fokuserer på å utnytte synergien mellom online markedsføring og brukeratferd for å skape mer salg. Derfor jobber våre konsulenter for webanalyse, online markedsføring og UX alltid tett sammen om å få det maksimale ut av deres virksomhets markedsføringsbudsjett og e-handelsløsning.

Med online optimalisering får dere verdifull innsikt i den digitale løsningen, og dere sikrer god oversikt over virksomheten og dens potensial.

Vi hjelper dere med å identifisere muligheter for optimalisering og definere fokusområder før en online optimaliseringsprosess. Vi strukturer arbeidsmøter og optimaliseringssamtaler som gjennom måling og analyse sikrer at resultatene oppnås, og sørger for å evaluere optimaliseringssamtalene slik at vi sammen kan forstå virksomheten deres bedre.

Google Analytics

Vi mener at data er det absolutt beste beslutningsgrunnlaget. "Oversikt og innsikt" er vårt mantra. Dere vet sikkert hvor mange besøkende dere har på nettstedet hver dag, men vet dere fra hvor og hvorfor de kommer, og hva de gjør? Dere har sannsynligvis en idé, men har dere tilstrekkelig oversikt og innsikt? Vi hjelper dere med å få dette.

Våre foretrukne verktøy er Google Analytics for datainnsamling og Klipfolio for visualisering. Med disse har vi utviklet en rekke sporings- og visualiseringsrammer som vi tilpasser etter våre kunders behov og ønsker, slik at de får "oversikt og innsikt."

Les mer om hvordan vi jobber med dataanalyse og visualisering

Google AdWords 

AdWords-annonsering er i dag mye mer enn de tre øverste resultatene i Googles søkeresultater, og dere kan treffe kundene i praktisk talt alle faser av deres kjøpsprosess. Dette gir dere mange muligheter, men med flere muligheter øker også kompleksiteten.

Vi ser ofte at nettbutikker har satt opp annonseringen på feil måte og derfor bruker penger på trafikk som ikke er relevant. Og i mange tilfeller får de derfor ikke utnyttet sitt fulle potensial. Derfor tilbyr vi både sparring og rådgivning om annonseringsstrategi, og vi tilbyr oss også å stå for oppsett, drift og optimalisering av AdWords-annonseringen.

 Les mer om hvordan vi kan hjelpe dere med å nå ut til deres målgruppe med AdWords

Sosiale medier

Sosiale medier er nesten uunngåelig i dag, og det finnes en rekke forskjellige plattformer. Som virksomhet er det viktig å være til stede på akkurat de mediene der målgruppen deres også er. Er dere en virksomhet med vakre visuelle produkter, kan Instagram med fordel brukes, mens LinkedIn er et godt sted å begynne for et B2B-selskap.

De mange ulike mediene kan være en utfordring, og dette gjelder også riktig type kommunikasjon og medienes muligheter for annonsering. Derfor hjelper vi med råd og veiledning om sosiale medier og tilbyr oss gjerne å stå for oppsett og drift av profiler og annonser.

Les mer om hvordan vi kan hjelpe dere med å velge riktig strategi for sosiale medier

YouTube

Videomediet YouTube er den søkemotoren med nest flest søk. Derfor er det gode muligheter for å synliggjøre virksomheten på YouTube. Det er imidlertid mange ting dere må holde styr på før dere kan få fullt utbytte her. Det er blant annet viktig å utnytte hele YouTubes potensial under oppsettet samt produsere verdifullt innhold og tenke over mulighetene for annonsering.

Trenger dere en oversikt over de mange mulighetene, hjelper vi dere gjerne i gang. Og hvis dere allerede er i gang, bistår vi gjerne med strategi og mål for virksomheten.

Les mer om hvordan vi kan hjelpe dere med å bli mer synlige med YouTube

Innhold

 Som dere sikkert allerede vet, er content marketing og kommunikasjon nøkkelen til suksess. Men vet dere hvordan dere skaper den rette typen kommunikasjon? Kundenes behov er helt avgjørende, og det er derfor viktig at innholdet er rettet mot nettopp disse – ikke mot dere selv. Vi tilbyr en gratis gjennomgang av innholdet deres på nettsidene og kommer for eksempel med eksempler på hvilken type innhold det kan være lurt å ha på nettsiden, eller gir dere tilbakemeldinger på og forslag til forbedringer av deres nåværende innhold.

Kontakt meg

Vil du vite mer om e-handel eller mobile løsninger, kan du bare sende ​​meg en e-post eller ringe. Vi har 15 års erfaring med e-handel og har interne forretningsrådgivere, designere og utviklere.

Der er sket en fejl

Takk for din påmelding!

Nedlast boken her
Gratis e-bog om omnichannel